Landingpage

weCover

You drive, we cover

Wat is weCover?

weCover is een nieuwe geconnecteerde autoverzekering speciaal voor jonge bestuurders. Dankzij een box die gratis in uw wagen wordt geïnstalleerd, krijgt u korting op de premies van uw verplichte verzekering burgerlijke aansprakelijkheid. Naargelang uw rijgewoonten, zoals de wegen die u neemt of de tijdstippen waarop u rijdt, kan de korting oplopen tot maar liefst 50%. Verbetert u uw rijgedrag, dan biedt weCover u bovendien tal van geschenken aan.

Uw voordelen

weCover: kortingen, geschenken en diensten

De in uw wagen geïnstalleerde weCover-box analyseert uw rijgewoonten, zoals de wegen die u neemt of de tijdstippen waarop u rijdt. Het premiebedrag van uw verplichte verzekering burgerlijke aansprakelijkheid wordt hieraan aangepast.

Handleiding

Challenge Back To School: word jij de beste chauffeur deze eerste schoolmaand?

Was je de primus van de klas of eerder de rebel? Kies nu je team en rij zoveel mogelijk kilometers tijdens de maand september.

De 10 beste chauffeurs van het winnende team kunnen prachtige prijzen met een waarde tot 200 euro in de wacht slepen: Fnac-cadeaucheques, Takeaway-bons of bioscooptickets!
Aarzel niet en plankgas naar de overwinning!

U kan de weCover applicatie gratis gebruiken:

1. Download de WeCover-app via de App Store of Google Play
2. Open de app en vul jouw profiel in
3. Ga naar ‘Uitdagingen’ om deel te nemen aan de challenge
4. Activeer de app terwijl je rijdt
5. Ontdek jouw score op het einde van je rit

Meer informatie

WeCover maakt het makkelijker om de gewoontes en rijstijl te verbeteren.

download-ios download-google

Vragen?

  • Wat is weCover?

    weCover is een optie van uw autoverzekering waarmee u:
    • Korting kunt krijgen op uw tarief op basis van uw rijgewoonten (aantal afgelegde kilometers, wegtype, rijden overdag/’s nachts)
    • Geschenken kunt verdienen op basis van uw rijstijl (snelheid, versnelling, remmen, bochten).
    weCover verhoogt bovendien uw veiligheid want:
    • U krijgt toegang tot een app waarmee u in real time uw ritten opvolgt, uw rijgedrag verbetert en de risico’s op een ongeval vermindert.
    • Uw wagen wordt op elk moment gelokaliseerd dankzij het gps-signaal dat de geconnecteerde box verstuurt.
    • Deze dienst zorgt ervoor dat u bij problemen vlotter wordt geholpen.
  • Wat zijn de voordelen van weCover?

    1. De box wordt gratis ter beschikking gesteld door SEAT Insurance.
    2. weCover biedt u de volgende voordelen:
      • Voordelige kortingen op de premie van uw burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering: een welkomstkorting van 40% voor het eerste jaar, die volgens uw rijgewoonten kan oplopen tot 50% in de daaropvolgende jaren
      • Een korting van 5% op de premie voor de optie diefstal (als u die neemt)
      • Geschenken (bonnen) als beloning voor goede chauffeurs
      • Veiligheids- en bijstandsdiensten: Uw wagen kan op elk moment worden gelokaliseerd dankzij het signaal dat de box verstuurt (op voorwaarde dat er een netwerkverbinding is).
      • U krijgt toegang tot een app waarmee u in real time uw ritten opvolgt, uw rijgedrag verbetert en de risico’s op een ongeval vermindert.
  • Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om in aanmerking te komen voor weCover?

    Voorwaarden voor weCover:
    • De hoofdbestuurder moet tussen 18 en 25 jaar oud zijn op het moment van de inschrijving.
    • Het voertuig moet zijn aangekocht in het officiële netwerk van uw merk bij D’Ieteren.
    • De waarborg die u zeker moet nemen, is de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering.

    Om de app uit te testen, gelden deze voorwaarden niet.

  • Welk type smartphone moet ik hebben om bij weCover aan te sluiten?

    Om lid te worden van weCover, de kortingen te genieten die gelinkt zijn aan uw rijgewoonten en tal van geschenken in de wacht te slepen, moet u de app weCover downloaden. Hiervoor hebt u een smartphone nodig die aan de volgende criteria voldoet:
    • iOS: 9.0 en recentere versies
    • Android: 5.0 en recentere versies.
  • Moet ik betalen voor weCover?

    Nee. Aansluiten bij weCover is helemaal gratis. U hoeft niet te betalen voor:
    • De installatie van de box
    • De installatie van de app op uw smartphone
    • De aanmaak van uw account
    • De toegang tot de app

    Met weCover maakt u bovendien kans op vele geschenken en kunt u tot 50% besparen op de premie van uw burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering bij de vernieuwing ervan.

  • Kan ik mijn aansluiting bij de optie weCover annuleren?

    U kunt op elk moment afzien van de kortingen en voordelen van weCover. Hiervoor neemt u contact op met het contactcenter: 02/229.67.81.

    Belangrijk: het volstaat niet om de app van uw telefoon te halen om uw aansluiting te annuleren aangezien de box uw gegevens blijft verzamelen.

  • Hoe wordt de korting op de premie van mijn burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering berekend?

    Bij de inschrijving krijgt u een korting van 40% op de premie van uw burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering. Die korting wordt op de hoofdvervaldag van het contract jaarlijks herzien op basis van uw rijgewoonten tijdens de waarnemingsperiode en hangt af van:
    • Het aantal afgelegde gewogen kilometers
    • Het vermogen van het voertuig
    • En de brandstof
  • Kan mijn premie stijgen na een slechte score?

    weCover blijft altijd voordelig voor u. Uw premie zal nooit hoger zijn dan de premie die u zonder de box zou moeten betalen. Elk jaar wordt uw korting herzien op basis van uw rijgewoonten en kunt u dus tot 50% korting krijgen op uw verplichte verzekering (premie van de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering).

    In het slechtste geval verliest u uw welkomstkorting (40% op de premie van uw burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering) als uw rijgewoonten uw risicoprofiel verzwaren (bijvoorbeeld: erg lange afstanden afleggen, veel nachtelijke ritten, ...).

    Net zoals bij alle autoverzekeringen kan uw premie stijgen als u tijdens de duur van uw contract een of meer ongevallen veroorzaakt, of u nu weCover gebruikt of niet.

  • Wat zijn gewogen kilometers? Hoe worden ze berekend?

    Het aantal gewogen kilometers is een formule die een eerlijke score aan uw rijgewoonten linkt. De gewogen kilometers worden bepaald op basis van de volgende formule:

    Aantal gewogen kilometers = 1/RA *(totale aantal kilometers + 0,5 * aantal kilometers High Night + 0,5 * aantal kilometers High Night Weekend + 0,25 * aantal kilometers High PM - (aantal kilometers Highway + aantal Andere kilometers)/3).

    Verklaring van de gebruikte elementen:
    • RA: aantal in aanmerking genomen dagen uitgedrukt in jaren;
    • Totale aantal kilometers: aantal afgelegde kilometers tijdens de waarnemingsperiode;
    • Aantal kilometers High Night: aantal afgelegde kilometers tussen 22 en 6 uur (alle dagen van de week, inclusief weekends) tijdens de waarnemingsperiode;
    • Aantal kilometers High Night Weekend: het aantal afgelegde kilometers op zaterdag tussen 0.01 en 6 uur en tussen 22 en 0 uur en op zondag tussen 0.01 en 6 uur en tussen 22 en 0 uur tijdens de observatieperiode;
    • Aantal kilometers High PM: aantal afgelegde kilometers tussen 16 en 19 uur tijdens de waarnemingsperiode;
    • Aantal kilometers Highway: aantal afgelegde kilometers op autosnelwegen tijdens de waarnemingsperiode;
    • Aantal andere kilometers: aantal afgelegde kilometers op secundaire wegen (buiten de stad, niet op autosnelwegen) tijdens de waarnemingsperiode.
  • Ik wil een zo hoog mogelijke korting, wat moet ik daarvoor doen?

    U kunt uw gewogen kilometers verminderen en dus uw korting vergroten door:
    • Minder kilometers af te leggen in de loop van het jaar
    • Zo weinig mogelijk kilometers ‘s nachts te rijden (>22h), vooral tijdens het weekend
    • Zoveel mogelijk de spitsuren aan het einde van de namiddag (van 16 tot 19 uur) te vermijden
    • Zoveel mogelijk secundaire wegen te nemen (buiten de stad)
  • Wanneer wordt mijn score aangepast?

    Aan het einde van elke rit worden uw gegevens geanalyseerd en wordt uw score aangepast. De app vermeldt zowel uw statistieken als de geschatte korting.

    Opgelet: uw korting wordt geschat op basis van uw rijgewoonten. Als u ze verandert (bijvoorbeeld door meer ‘s nachts te rijden), dan heeft dat invloed op uw uiteindelijke korting.

  • Wat is de waarnemingsperiode?

    De waarnemingsperiode duurt minimaal 180 dagen. Ze loopt af 30 dagen vóór de hoofdvervaldag van de polis. Een waarnemingsperiode van minder dan 180 dagen is onvoldoende, dan wordt de premiekorting die werd toegekend op de ingangsdatum van het weCover-contract (-40%) verlengd voor het daaropvolgende verzekeringsjaar.

  • Welke parameters beïnvloeden mijn rijscore?

    Er worden vier criteria gebruikt:
    • Snelheid
    • Bruusk remmen
    • Te hard versnellen
    • Bruuske bochten

    weCover houdt rekening met de context waarin u rijdt. Dat betekent dat overdreven snelheid, bruusk remmen, hard versnellen of 'sportieve' bochten in risicovolle omstandigheden (regen, ‘’s nachts, tijdens de spitsuren, ...) zwaarder zullen worden bestraft.

  • Wat gebeurt er als iemand anders met mijn auto rijdt?

    U moet de chauffeur melden dat zijn rijgegevens worden geregistreerd. De geregistreerde gegevens worden in aanmerking genomen voor de berekening van uw gewogen kilometers en de eventuele toekenning van medailles.

  • Waarvoor dienen de medailles en hoe kan ik ze winnen?

    De medailles zijn icoontjes die u krijgt toegekend als u de vooraf bepaalde uitdagingen aangaat. Elke medaille komt overeen met een uitdaging. Om een medaille te winnen, moet u slagen in de uitdaging die u wordt toegewezen. U kunt uw medailles vervolgens inruilen voor beloningen.

    Voorbeelden van uitdagingen:
    • Uw profiel invullen
    • Vijf ritten rijden met een score van 90% of meer
    • Geen bruuske versnellingen gedurende twee ritten
    • ...
  • Welke informatie verzamelt de box?

    Overeenkomstig de wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer verwerkt P&V alleen uw persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de verbintenis tegenover u.

    Wanneer u zich voor de eerste keer inschrijft voor de dienst weCover, worden de volgende gegevens verzameld: uw e-mailadres, naam en voornaam, volledig adres, telefoonnummer /gsm, geboortedatum, kenmerken van uw voertuig (merk, model en kleur, jaar, nummerplaat, brandstof en vermogen), vervaldag van uw verzekering.

    Wanneer u gebruikmaakt van weCover, worden de volgende gegevens verzameld: de lokalisatiegegevens, de bewegingsgegevens op basis waarvan wij uw rijgewoonten en -stijl leren kennen, de status van het netwerk/de wifi, de contactgegevens, de bel- en sms-gegevens (facultatief).

    We raden u aan om onze privacyverklaring (zie hieronder) aandachtig te lezen. U mag ons op elk moment vragen om u een kopie te bezorgen van de persoonsgegevens waarover wij beschikken.

  • Hoelang bewaart u mijn gegevens?

    Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan nodig is voor de verwezenlijking van de doelstellingen waarvoor de gegevens worden verwerkt.
    • De gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van het contract worden minimaal tijdens de looptijd van uw contract, maximaal gedurende tien jaar na de opzegging van uw contract en maximaal tot drie jaar na de afsluiting van het eventuele laatste schadegeval bewaard.
    • De gegevens die we voor statistische doeleinden bewaren, houden we vijftien jaar bij.

    Daarna blijven uw gegevens niet bij ons maar worden ze gewist of anoniem gemaakt.

  • Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn gegevens?

    De verantwoordelijke voor de verwerking van uw gegevens is P&V Verzekeringen cvba, met maatschappelijke zetel in Belgi‘, Koningsstraat 151Ð153, 1210 Sint-Joost-ten-Node, en ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0402.236.531.

    Daardoor is P&V uw gesprekspartner en legt ze verantwoording af aan de autoriteit voor gegevensbescherming. U kunt contact opnemen met onze functionaris voor gegevensbescherming, per brief naar Koningsstraat 151, 1210 Brussel, of per e-mail naar dpo@pvgroup.be. P&V kan een beroep doen op gespecialiseerde ondernemingen die dan uw gegevens verwerken voor rekening en volgens de instructies van P&V, met naleving van deze verklaring. Alleen de strikt noodzakelijke gegevens worden dan aan die ondernemingen doorgegeven.

  • Wie ontvangt de informatie die de box verstuurt?

    P&V leeft alle wettelijke bepalingen over de bescherming van de persoonlijke levenssfeer na. In bepaalde specifieke omstandigheden kunnen wij verplicht zijn om bepaalde persoonsgegevens mee te delen aan derden, zoals vermeld in de privacyverklaring.

    P&V ziet er dan op toe dat de derden slechts beperkte toegang hebben tot de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn om de vereiste specifieke taken te volbrengen. P&V zorgt er ook voor dat de derden zich ertoe verbinden de gegevens op veilige en vertrouwelijke wijze en overeenkomstig de instructies van P&V te gebruiken.

    Wij wijzen er ook op dat de verzamelde gegevens worden opgeslagen op cloudservers die worden beheerd door een externe webhost en dat de ondersteuning van de app weCover wordt verzorgd door een externe leverancier van logistieke diensten waarmee P&V een verbintenis is aangegaan en die toegang moet hebben tot de verzamelde gegevens om zijn supportdiensten te kunnen leveren.

    Als de verzamelde gegevens worden doorgestuurd aan derden die volgens de door de Europese Unie vastgelegde criteria een onvoldoende veiligheidsniveau bieden, dan zal P&V voor uw gegevens een adequaat beschermingsniveau garanderen door een beroep te doen op de standaard contractuele clausules van de EU of elk ander middel dat garandeert dat uw gegevens naar een veilige omgeving worden overgedragen.

  • Zal ik gepersonaliseerde reclame ontvangen? Mogen mijn gegevens aan derden worden doorgegeven?

    Als u daarmee hebt ingestemd, mag P&V u gepersonaliseerde reclame en promoties sturen voor haar eigen producten en diensten of voor die van haar partners. Maar maak u geen zorgen, uw gegevens worden niet met deze partners gedeeld, maar stellen hen in staat om u gepersonaliseerde voorstellen te doen. U kunt op eerste verzoek en kosteloos uw gegevens laten rechtzetten of u verzetten tegen de verwerking ervan voor directmarketingdoeleinden via de app of per e-mail naar info@actel.be.

    P&V kan ook geanonimiseerde gegevens delen met derden om statisch onderzoek te doen of om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen.

  • Hoe zit het met de beveiliging van mijn persoonsgegevens?

    P&V bewaakt uw persoonsgegevens. Daarom werkte zij policies en procedures uit die haar medewerkers en leveranciers dienen na te leven.

    Er worden technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen toegepast, zoals versleuteling, antivirusprogramma’s, firewalls, toegangscontroles, strenge selectie van personeel en leveranciers, en dat om een ongepast gebruik van uw gegevens te vermijden.

    Mochten uw gegevens gevaar lopen door een schending van de informatiebeveiliging van P&V, dan zal ze snel ingrijpen om de oorzaak daarvan te vinden en passende herstelmaatregelen nemen. Zo nodig zal P&V u van dat incident op de hoogte brengen, overeenkomstig de geldende wetgeving.

  • Hebben mijn ouders toegang tot mijn rijgegevens?

    Uw ouders hebben geen toegang tot uw gegevens.

  • Ben ik door de box beperkt in het gebruik van mijn wagen?

    Nee, er geldt geen enkele beperking voor het gebruik van uw wagen, noch voor het aantal afgelegde kilometers, noch voor de periodes waarin u wenst te rijden.

  • Wat moet ik doen als ik van wagen verander?

    Neem dan contact op met het contactcenter 02/229.67.81. Zij leggen u uit hoe u uw box terugbezorgt of opnieuw laat installeren in uw nieuwe voertuig.
  • Wat bij verkoop of totaal verlies?

    Bij verkoop of totaal verlies neemt u contact op met het contactcenter 02/229.67.81. om de geconnecteerde box te laten deactiveren. De box moet immers gedeactiveerd zijn vóór de eigendomsoverdracht.
  • Wat zijn de gevolgen als ik de weCover-box niet meer wil gebruiken?

    De verzekeraar heeft dan het recht om de premie burgerlijke aansprakelijkheid en diefstal (indien genomen) aan te passen.
  • Wat gebeurt er als ik 26 jaar word?

    U behoudt de weCover-kortingen totdat u van voertuig verandert, tot de opzegging van uw verzekeringscontract of totdat P&V of een van haar partners u vraagt om de box terug te geven.
  • Wat als mijn wagen wordt gestolen?

    U moet eerst zeker zijn dat het wel degelijk om diefstal gaat. Vergeet niet dat voertuigen van foutparkeerders wel eens worden weggesleept.

    Raadpleeg de tab 'lokalisatie van mijn voertuig' op uw app en ga naar de politie om aangifte te doen. Is uw auto effectief gestolen, ga dan niet zelf op pad maar laat de politie haar werk doen.

    Geef uw schade ook aan bij P&V als uw voertuig verzekerd is tegen diefstal.

  • Wat als ik van gsm-nummer verander?

    Geef ons zo snel mogelijk uw nieuw gsm-nummer door via het contactcenter op het nummer 02/229.67.81.
  • Van wie is de box?

    De box blijft eigendom van P&V of een van haar partners.
  • Waar moet ik mijn box aansluiten?

    Als uw wagen wordt geleverd door uw concessiehouder, dan heeft hij de geconnecteerde box geïnstalleerd via de OBD-stekker (diagnosestekker).

    Wordt het voertuig niet geleverd door uw concessiehouder of als u van voertuig verandert, dan moet u uw box zelf aansluiten via de OBD-stekker (diagnosestekker) van uw voertuig. De stekker bevindt zich in het voertuig, op een plaats die verschilt van merk tot merk en van model tot model. Om de stekker snel terug te vinden, surft u best naar https://www.outilsobdfacile.fr/emplacement-prise-connecteur-obd.php.

    Bij problemen tijdens de installatie kan u naar de technische helpdesk bellen op het nummer + 32 2 237 90 07.

  • Hoe weet ik of de weCover-box werkt?

    U moet de box lokaliseren en de ledlampjes controleren:
    • Als het rode ledlampje brandt en het oranje lampje af en toe knippert, dan werkt de box en communiceert hij met de servers.
    • Als het rode ledlampje knippert, dan staat de box in waakstand en zal hij bij de volgende rit weer worden geactiveerd.

    Als er geen ledlampje brandt, dan is de box slecht aangesloten of werkt hij niet. Neem in dat geval contact op met de technische helpdesk op het nummer + 32 2 237 90 07.

  • Wat moet ik met mijn box doen als ik mijn autoverzekering opzeg of de optie weCover wil stopzetten?

    Als u de optie weCover niet meer wil gebruiken of als u uw autoverzekering opzegt, moet u naar het contactcenter bellen 02/229.67.81.. Zij leggen u uit wat u moet doen.

    Als u beslist om de optie weCover op te zeggen moet u er wel rekening mee houden dat de korting die u bij het afsluiten hebt gekregen voor de waarborgen burgerlijke aansprakelijkheid en diefstal (als u die hebt afgesloten) zal worden geannuleerd. U komt dan ook niet meer in aanmerking voor de vele geschenken en diensten van weCover.

  • Wat moet ik doen als het rode lichtje van mijn box knippert?

    Niets, uw box is in waakstand en zal bij de volgende rit weer worden geactiveerd.
  • Hoe download ik de app?

    Download de app in de App Store.
    Download de app in Google Play.
  • Is het gebruik van de app verplicht?

    Om de kortingen en vele voordelen te genieten, moet de hoofdbestuurder de app installeren en akkoord gaan met de registratie van zijn gegevens.

    Daarna kan de hoofdbestuurder de app verwijderen als hij dat wenst. De box blijft zijn gegevens registreren en hij behoudt de korting op de premie van zijn burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering op basis van zijn rijgewoonten, maar heeft geen recht meer op de vele geschenken en diensten van weCover.

  • Moet ik een databundel hebben om aan te sluiten bij weCover? Wie betaalt voor de gegevensoverdracht?

    Als u een box hebt, is een databundel niet noodzakelijk om aan te sluiten bij weCover en de app te gebruiken aangezien P&V of een van haar partners de gegevens van de box doorstuurt.

    Voor het gebruik van de app kunt u wachten totdat u met een wifinetwerk bent verbonden. Maar voor een flexibeler gebruik beschikt u beter wel over een databundel.

    Bent u een Freemium-gebruiker (= deelnemer aan de wedstrijd of iemand die de app test), dan moet u over een databundel beschikken om uw rijgegevens te registreren.

    In beide gevallen moet u betalen voor het gebruik van de databundel van uw telefoon, of u nu een box hebt of niet.

  • Moet ik de app openen telkens ik achter het stuur kruip?

    Nee, dat is niet nodig. Bij gebruik van de box worden uw gegevens via de box geregistreerd. U kunt dus wachten tot na uw rit om de app te gebruiken, uw rijgedrag te verbeteren en geschenken te winnen.

    Bent u een Freemium-gebruiker (= deelnemer aan de wedstrijd of iemand die de app test), dan moet u de app weCover bij elke rit openen om uw rijgegevens te registreren.

  • Ik heb de app gedownload, maar heb mijn wachtwoord niet gekregen. Wat moet ik doen?

    Bent u een klant met box, dan controleert u eerst de spamfilter van uw inbox om te kijken of het bericht met uw wachtwoord niet werd tegengehouden.

    Als u de mail niet terugvindt, bel dan naar het contactcenter 02/229.67.81.

    Als u een Freemium-gebruiker bent (= deelnemer aan de wedstrijd of iemand die de app test), dan kunt u een gebruiker aanmaken en zelf uw wachtwoord kiezen.

  • Het wachtwoord dat ik heb gekregen, werkt niet.

    In dat geval belt u naar het contactcenter 02/229.67.81 om uw wachtwoord te laten resetten.
  • Er werd geen enkele rit geregistreerd. Wat moet ik doen?

    U moet het probleem melden aan het contactcenter 02/229.67.81.
  • De app geeft verkeerde meldingen (overdreven snelheid terwijl ik me aan de beperkingen houd, signaal dat ik op de autosnelweg rijd terwijl ik in de stad ben, ...). Wat kan ik hieraan doen?

    U kunt gebruikmaken van een optie in de app om bepaalde resultaten die u niet correct acht te laten controleren. Ga daarvoor in 'Mijn ritten', en vervolgens 'Kaarten' en selecteer het stuk weg waarvoor u een probleem wilt melden.
  • Wat is het effect op mijn batterij?

    Voor weCover-klanten met een box is het effect op de batterij van de smartphone minimaal. Bovendien werkt de batterij dan alleen tijdens het gebruik van de app.

    Voor Freemium-gebruikers (= deelnemers aan de wedstrijd en mensen die de app zonder box gebruiken) wordt er tijdens elke rit stroom van de batterij gebruikt om de rijgegevens aan de server door te geven. Het gebruik van de batterij is in dat geval te vergelijken met dat van andere apps die gebruikmaken van de gps (bijvoorbeeld Google Maps).

  • Mijn app werkt niet meer. Wat kan ik hieraan doen?

    Controleer of het ledlampje brandt om te checken of de box goed is aangesloten. Als het rode ledlampje knippert of brandt, bel dan het callcenter op het nummer 02/229.67.81.
  • Hoe verander ik de taal van de app?

    Als u de taal wilt veranderen, moet u
    • uitloggen uit de app;
    • opnieuw inloggen en de gewenste taal kiezen.
  • Hoe verander ik de parameters van mijn wagen?

    Als de parameters van uw wagen zoals vermeld in de app (merk, vermogen, brandstof, ...) verkeerd zijn, moet u naar het contactcenter nummer toevoegen bellen 02/229.67.81.


weCover by SEAT Insurance is de commerciële benaming van een product van Actel – merk van P&V Verzekeringen cvba – Verzekeringsonderneming erkend onder code 0058 – Koningsstraat 151, 1210 Brussel. U vindt op deze site algemene informatie over de weCover optie van de SEAT Insurance autoverzekering die door P&V Verzekeringen ontwikkeld werd en waarop het Belgische recht van toepassing is. De optie weCover is onderworpen aan voorwaarden waarvan u de informatie terugvindt op de site www.skodainsurance-wecover.be. Op de auto verzekering SEAT Insurance zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met het verzekerde risico van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden van dit product aandachtig te lezen vóór de inschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.skodainsurance.be of op eenvoudig verzoek aan een sales adviseur van ons contact center. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één jaar met mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging. Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een sales adviseur van het contact center, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met onze dienst Klachtenmanagement die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Wij zullen de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt met ons contact opnemen per brief (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), per e-mail klacht@actel.be of telefonisch 02/250.90.60. Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02 547 58 71 of per mail info@ombudsman.as.